Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2011 15:34 - На сбогуване
Автор: vladun Категория: Поезия   
Прочетен: 7795 Коментари: 36 Гласове:
37


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Знам, пътят към отвъдното
е ново рождество.
И не е грях,
че е усмихната процесията,
че празничното расо на свещеника
блести като перо от гарван
и осветява мястото,
което иглите на дъжда
ще татуират на сбогуване.




Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. wonder - С`Богуването е...
09.05.2011 15:40
Голи клони и крясък на птица.
От проклятие смръзнат копнеж.
В кратък спомен от скръб воденица
бавно стърже в душите ни скреж.

Важно е, че знаеш как смъртта е само Врата за отвъдната паралелност, в която сме безмерно щастлив айперон открил си цяло-частите. :)))
И всяка дъждовна татуировка е целувка, ослънчила с вода, огънят отвътре.
цитирай
2. yotovava - иглите на дъжда ще татуират на сбогуване....
09.05.2011 16:01
Хубаво е, Влад.
Поздрави
Валя
цитирай
3. vladun - Знаеш го и ти.:)))
09.05.2011 16:47
wonder написа:
Голи клони и крясък на птица.
От проклятие смръзнат копнеж.
В кратък спомен от скръб воденица
бавно стърже в душите ни скреж.

Важно е, че знаеш как смъртта е само Врата за отвъдната паралелност, в която сме безмерно щастлив айперон открил си цяло-частите. :)))
И всяка дъждовна татуировка е целувка, ослънчила с вода, огънят отвътре.

Знаят го дори и тези, които го отричат. Иначе земният живот би бил само една кратка демо-версия. Голям късмет имах някога, когато качих на автостоп един монах от Атон в колата си - за двата часа, които пътувахме заедно ми разкри истини, които ако сам бях търсил, цял земен живот нямаше да ми стигне...
Благодаря ти!
цитирай
4. vladun - Благодаря, Вал:)))
09.05.2011 17:45
yotovava написа:
Хубаво е, Влад.
Поздрави
Валя

Татуировката е незаличима, особено ако е върху паметта.

Поздрави!
цитирай
5. bizcocho - Да, и затова не гледам със страх, но ...
09.05.2011 19:00
Да, и затова не гледам със страх, но много искам отдалеченост, защото ми е поривно за толкова много още неща, които могат да се достигнат преди да се вгледам в потрата.
Има нещо друго, което ме порази в творбата ти. Вътре в мен усещането е ясно, но думите ми са заключени да го изкажа и ще се завърна може би по-късно пак. Това е връзката между бляскавата одежда и не друго, а точно гарвановото перо.
цитирай
6. vladun - Да, оприличаването на празничната одежда
09.05.2011 20:39
bizcocho написа:
Да, и затова не гледам със страх, но много искам отдалеченост, защото ми е поривно за толкова много още неща, които могат да се достигнат преди да се вгледам в потрата.
Има нещо друго, което ме порази в творбата ти. Вътре в мен усещането е ясно, но думите ми са заключени да го изкажа и ще се завърна може би по-късно пак. Това е връзката между бляскавата одежда и не друго, а точно гарвановото перо.

с перо от гарван би могло да намери много тълкувания и ако беше текст от друг автор бих си блъскал главата дали това не е връзката между вярата и нейното отрицание, което обаче я утвърждава (какъв парадокс, а:))...
Истината обаче е, че това съзнателно не съм търсил, просто неочакван плод на интуицията или мимолетно видение...
Поздрави, Жени!:)
цитирай
7. kalin8 - Казват, че
09.05.2011 21:12
древните вдигали пиршества и се радвали, когато някой отива "при боговете"...Но не е точно така! Винаги са оплаквали завършека на земния път в траурни цермонии (Омир- "Илиада"). Примерите всъщност са безбройни, но в стиха ти има нещо от оная светлост, която вече съм срещал...Да! Срещал съм я у хора, които ги няма вече,но са останали в мен по някакъв начин...
Б.
цитирай
8. vladun - Чудесен е коментарът ти, Боре!:)
09.05.2011 21:19
kalin8 написа:
древните вдигали пиршества и се радвали, когато някой отива "при боговете"...Но не е точно така! Винаги са оплаквали завършека на земния път в траурни цермонии (Омир- "Илиада"). Примерите всъщност са безбройни, но в стиха ти има нещо от оная светлост, която вече съм срещал...Да! Срещал съм я у хора, които ги няма вече,но са останали в мен по някакъв начин...
Б.

Благодаря ти!
цитирай
9. smile999 - Не мога, или не искам да го осъзная и ...
09.05.2011 21:42
Не мога, или не искам да го осъзная и да го приема.Може пък, да не съм готова да го направя още, но ми се иска да съм тук, в този свят.Нека си поживея тук, а там...каквото - такова.
Сигурно съм грешна, щом мисля така, или греша. Въпреки, че нямам грехове.:-)
цитирай
10. vladun - А, разбира се, и аз не съм си затръгвал;)
09.05.2011 21:53
smile999 написа:
Не мога, или не искам да го осъзная и да го приема.Може пък, да не съм готова да го направя още, но ми се иска да съм тук, в този свят.Нека си поживея тук, а там...каквото - такова.
Сигурно съм грешна, щом мисля така, или греша. Въпреки, че нямам грехове.:-)

Идеята за вечния живот за мен не обезмисля земния - в никакъв случай!
И ако нямаше грехове, нямаше да има и опрощение - а без опрощение за къде сме;)
цитирай
11. wonder - Както казват мъдрите...
10.05.2011 00:37
vladun написа:
wonder написа:
Голи клони и крясък на птица.
От проклятие смръзнат копнеж.
В кратък спомен от скръб воденица
бавно стърже в душите ни скреж.

Важно е, че знаеш как смъртта е само Врата за отвъдната паралелност, в която сме безмерно щастлив айперон открил си цяло-частите. :)))
И всяка дъждовна татуировка е целувка, ослънчила с вода, огънят отвътре.

Знаят го дори и тези, които го отричат. Иначе земният живот би бил само една кратка демо-версия. Голям късмет имах някога, когато качих на автостоп един монах от Атон в колата си - за двата часа, които пътувахме заедно ми разкри истини, които ако сам бях търсил, цял земен живот нямаше да ми стигне...
Благодаря ти!


... "Когато ученикът е готов - Учителят идва." и срещата ти с Атонския монах не е била случайна. То няма случайни неща в подредения ни космичен хаос. /хаос - гр. дума означаваща "зрееща празнота"/
цитирай
12. tryn - Блажен си, че вярваш в Отвъдното, Влад!
10.05.2011 04:01
Не се страхувам от смъртта и я очаквам като естествен край - както е естествено и раждането.
За какво ни е вечността?!
цитирай
13. mariposatracionera - Пораснал си духом - и затова, Вла...
10.05.2011 07:55
Пораснал си духом - и затова, Влад!
Благодаря ти!
цитирай
14. vladun - Не е била случайна...
10.05.2011 08:38
wonder написа:
vladun написа:
wonder написа:
Голи клони и крясък на птица.
От проклятие смръзнат копнеж.
В кратък спомен от скръб воденица
бавно стърже в душите ни скреж.

Важно е, че знаеш как смъртта е само Врата за отвъдната паралелност, в която сме безмерно щастлив айперон открил си цяло-частите. :)))
И всяка дъждовна татуировка е целувка, ослънчила с вода, огънят отвътре.

Знаят го дори и тези, които го отричат. Иначе земният живот би бил само една кратка демо-версия. Голям късмет имах някога, когато качих на автостоп един монах от Атон в колата си - за двата часа, които пътувахме заедно ми разкри истини, които ако сам бях търсил, цял земен живот нямаше да ми стигне...
Благодаря ти!


... "Когато ученикът е готов - Учителят идва." и срещата ти с Атонския монах не е била случайна. То няма случайни неща в подредения ни космичен хаос. /хаос - гр. дума означаваща "зрееща празнота"/

Срещнах го малко след смъртта на мама, точно тогава, когато се чувствах сам и пуст сред зреещата празнота...понякога най-важните си уроци вземаме за два астрономически часа, колкото да видим посоката.
Благодаря ти, ценно ми е това припомняне!
цитирай
15. vladun - Всъщност мисля, че въпросът е:
10.05.2011 08:45
tryn написа:
Не се страхувам от смъртта и я очаквам като естествен край - както е естествено и раждането.
За какво ни е вечността?!

защо сме и ние на вечността. Но отговора не знам!
Само знам, че тая вяра е безценна и че тя помага да ценим още повече и земния живот, тук и сега.
Светлина по пътя ти, Ели!:)
цитирай
16. vladun - Надявам се, че е така Гал!:)
10.05.2011 08:46
mariposatracionera написа:
Пораснал си духом - и затова, Влад!
Благодаря ти!

Поздравявам те и ти благодаря!
цитирай
17. hristo27 - Дай го по-оптимистично. Навън е ...
10.05.2011 09:54
Дай го по-оптимистично.
Навън е майско слънче.
цитирай
18. vladun - Давам го!:)
10.05.2011 15:58
hristo27 написа:
Дай го по-оптимистично.
Навън е майско слънче.

Дано в следващия ми текст си проличи;)
Радвай се и ти на майското слънце!
цитирай
19. ognena71 - СПОРНА И УСПЕШНА СЕДМИЦА!
10.05.2011 16:03
Знам, пътят към отвъдното
е ново рождество.
И не е грях,
че е усмихната процесията,
че празничното расо на свещеника
блести като перо от гарван
и осветява мястото,
което иглите на дъжда
ще татуират на сбогуване.
цитирай
20. katan - Ново рождество е.
10.05.2011 22:59
Ново рождество е или Възкресение за нов живот.
цитирай
21. aborigen - По-добре да не се познава този пъ...
11.05.2011 09:19
По-добре да не се познава този път!:)
цитирай
22. sparotok - !
11.05.2011 12:16
Знам, пътят към отвъдното
е ново рождество.....

Силен стих, хареса ми много!

Поздрави!
цитирай
23. meiia - !
11.05.2011 13:09
че празничното расо на свещеника
блести като перо от гарван
-----------------------------------------------------
Хем потръпнах, хем ме усмихна образът ти, не само защото е много сполучлив, а и поради ред други негови смисли:)
С добро се усмихвам!!
цитирай
24. vladun - Благодаря, огнено момиче!:)
11.05.2011 23:38
ognena71 написа:
Знам, пътят към отвъдното
е ново рождество.
И не е грях,
че е усмихната процесията,
че празничното расо на свещеника
блести като перо от гарван
и осветява мястото,
което иглите на дъжда
ще татуират на сбогуване.

Приеми поздравите ми!
цитирай
25. vladun - За цял живот, Кате:)
11.05.2011 23:39
katan написа:
Ново рождество е или Възкресение за нов живот.

Благодаря ти!
цитирай
26. vladun - По-добре:)
11.05.2011 23:41
aborigen написа:
По-добре да не се познава този път!:)

Но няма как - част от живота е.
Поздрави, Боре!
цитирай
27. vladun - С добра усмивка ти отвръщам и аз, Мея:)
11.05.2011 23:42
meiia написа:
че празничното расо на свещеника
блести като перо от гарван
-----------------------------------------------------
Хем потръпнах, хем ме усмихна образът ти, не само защото е много сполучлив, а и поради ред други негови смисли:)
С добро се усмихвам!!

Приятно ми е, че наминаваш!
цитирай
28. vladun - Радвам се, Спароток!
11.05.2011 23:44
sparotok написа:
Знам, пътят към отвъдното
е ново рождество.....

Силен стих, хареса ми много!

Поздрави!

Благодаря за добрата дума, поздравявам те и аз!
цитирай
29. chinaware - Прекрасен стих ,
12.05.2011 15:14
Очарована съм. От краткостта му. От мъдростта му.
Поздрави !
цитирай
30. vladun - Благодаря, chinaware!:)
12.05.2011 16:45
chinaware написа:
Очарована съм. От краткостта му. От мъдростта му.
Поздрави !

Радвам се, че се обади, иначе как щях да открия хубавите ти стихове!
Поздрави и от мен!
цитирай
31. barona40 - Кратък и толкова съдържателен стих - цялата богата вселена на твоята поетична душа е
13.05.2011 10:44
скрита в него...Поздрави, Влад. Ив
цитирай
32. naidobriq - Както винаги с малко казваш много Влад...
13.05.2011 13:52
като че ли се ръководиш от..Много приказки на пазара..:)-шегичка.
Възхищавам ти се..Хареса ми,макар че ме е страх от неизвестното..
Много късмет и успехи ти желая..
цитирай
33. vichra - Страхотен си!
17.05.2011 12:18
И за най-неприемливата тема намираш сили за оптимизъм и внушаваш вечността!
цитирай
34. vladun - Благодаря, Ани!:)
19.05.2011 12:09
naidobriq написа:
като че ли се ръководиш от..Много приказки на пазара..:)-шегичка.
Възхищавам ти се..Хареса ми,макар че ме е страх от неизвестното..
Много късмет и успехи ти желая..

Всеки се плаши от неизвестно, а неизвестното е много и навсякъде. Но в това общуване помежду ни се ражда доверие и светът ни се вижда по-малко черен!
Благодаря, че си тук!:)
цитирай
35. vladun - Благодаря, Ив!
19.05.2011 12:10
barona40 написа:
скрита в него...Поздрави, Влад. Ив

Ценя високо мнението и добрите ти думи!:)
цитирай
36. vladun - Благодаря, Еме,
19.05.2011 12:13
vichra написа:
И за най-неприемливата тема намираш сили за оптимизъм и внушаваш вечността!

наиистина се радвам да чуя, че стиховете ми внушават оптимизъм!
Пожелавам ти здраве и късмет!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vladun
Категория: Поезия
Прочетен: 992683
Постинги: 190
Коментари: 3243
Гласове: 4932
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930