Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03.2012 20:27 - Вярата не носи шапки
Автор: vladun Категория: Поезия   
Прочетен: 6494 Коментари: 20 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

Ветреят се главите – грънци
набучени на колци.
Във черепите кухи – слънце.
Проклети богомолци,

 

проляли зарад вяра сляпа
реки от кърви черни,
превърнали се във сатрапи,
за да са правоверни.

 

Но вярата не носи кипи,
чалми и калимавки –
Голгота е самотен сипей,
а в Мека лазят мравки.

 

Чуй, вярата е зов, извиращ
с таланта на поета
от дълбините на всемира
в очите на детето.

 

Затуй твърдя, творецо буден,
че Бог е твойто име –
Иисус Христос, Аллах и Буда
са само псевдоними.




Тагове:   Бог,   вяра,   иисус,   Аллах,


Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kalin8 - Както...
08.03.2012 21:33
Както и да Го наричат...
Силата Му е върховна!
Думите Му- за Любов,
за Милост...
Знае се-
не винаги са някому угодни...

Поздрави за стиха, Владо!
Чудесен е!
Б.
цитирай
2. vladun - Споделям изцяло казаното от теб, Боре, и ти благодаря!
08.03.2012 21:52
kalin8 написа:
Както и да Го наричат...
Силата Му е върховна!
Думите Му- за Любов,
за Милост...
Знае се-
не винаги са някому угодни...

Поздрави за стиха, Владо!
Чудесен е!
Б.

цитирай
3. eleonoraknyazheva - И теб май те влече бахайството.:))
08.03.2012 22:39
Поздрави, Владо.:) Хареса ми много.:))
цитирай
4. vladun - Просто един гневен лирически,
08.03.2012 23:57
eleonoraknyazheva написа:
Поздрави, Владо.:) Хареса ми много.:))

протестиращ срещу огромния брой хора, погинали през вековете в името на някаква утопия, или пък фанатизъм. Сигурен съм, че Бог не би искал това!
http://www.youtube.com/watch?v=hiyMiWXvZYc

Благодаря, ценя подкрепата ти, Ели:)
цитирай
5. naidobriq - Pozdrav Vladi..
09.03.2012 10:34
Haresa mi..
Hubav den ti jelaya
цитирай
6. sande - Харесва ми посланието на интересния стих...
09.03.2012 10:39
Чуй, вярата е зов, извиращ
с таланта на поета
от дълбините на всемира
в очите на детето.

***
Поздрави Владо, хареса ми лирическият ти бунт.
цитирай
7. mariniki - Бог е Любов...
09.03.2012 15:38
Той единствен е Творецът...макар да го наричаме с
различни имена...ти знаеш, Влади... поздравявам те,
с уважение и респект към теб и стиха ти...
цитирай
8. vladun - Благодаря за подкрепата, Ани!:)
09.03.2012 17:28
naidobriq написа:
Haresa mi..
Hubav den ti jelaya

Ценя мнението ти!
Бъди жива и здрава!
цитирай
9. vladun - Здравей, Санде!
09.03.2012 17:30
sande написа:
Чуй, вярата е зов, извиращ
с таланта на поета
от дълбините на всемира
в очите на детето.

***
Поздрави Владо, хареса ми лирическият ти бунт.

Точно този цитат е есенцията на стиха, благодаря за точното око и за подкрепата, приятелю!
цитирай
10. vladun - Маги, присъствието ти тук ми е важно!:)
09.03.2012 17:32
mariniki написа:
Той единствен е Творецът...макар да го наричаме с
различни имена...ти знаеш, Влади... поздравявам те,
с уважение и респект към теб и стиха ти...

Благодаря от сърце!
цитирай
11. elineli - Да си
10.03.2012 15:14
запазим детското, защото само чрез неговите очи сме истински хора. И състрадателни и грешащи. Обикновени. Благодаря, Ветре. Беше ми красота да съм тук днес :)
цитирай
12. vladun - Щом съм вятър, ти си ми слънчицето в днешния мразовит мартенски ден:)))
10.03.2012 18:18
elineli написа:
запазим детското, защото само чрез неговите очи сме истински хора. И състрадателни и грешащи. Обикновени. Благодаря, Ветре. Беше ми красота да съм тук днес :)

И наистина - светът е прекрасен, гледан през детските очи...
А тук винаги си добре дошла, носиш ми радост!:)
цитирай
13. анонимен - Благодаря,Влади!
11.03.2012 20:23
Благодаря,Влади!
цитирай
14. vladun - Поздрави на теб!
11.03.2012 20:36
анонимен написа:
Благодаря,Влади!

цитирай
15. eleonoraknyazheva - Така е, прав си, Владо...
12.03.2012 21:32
Тъжно е невинни да се принасят в жертва на различните религиозни етикети...
цитирай
16. vladun - За съжаление светът е несправедлив по своя замисъл, Ели...
12.03.2012 21:49
eleonoraknyazheva написа:
Тъжно е невинни да се принасят в жертва на различните религиозни етикети...

цитирай
17. katan - Поздрави, Влади!
14.03.2012 14:44
Започнах с "Време разделно" - така ми "прозвучаха думите ти; после ме полазиха мравки на един самотен сипей като лиричен бунт. Накрая завърших четенето омиротворена и спокойна:
"че Бог е твойто име –
Иисус Христос, Аллах и Буда
са само псевдоними."
цитирай
18. vladun - Благодаря, Кате!:)
14.03.2012 19:47
katan написа:
Започнах с "Време разделно" - така ми "прозвучаха думите ти; после ме полазиха мравки на един самотен сипей като лиричен бунт. Накрая завърших четенето омиротворена и спокойна:
"че Бог е твойто име –
Иисус Христос, Аллах и Буда
са само псевдоними."

Оказа се, че подобна мисъл е изразил и Чудомир някога, очевидно това схващане не е нито ново, нито пък толкова еретично, както бе определено в някои отзиви.
Бъди здрава, ценя подкрепата ти!
цитирай
19. mariposatracionera - Блестящо изведена идея, Влади -
15.03.2012 23:31
Бог е идеята, която трябва да обединява, а не да разединява, но , уви.
Предният път като четох твой прекрасен стих, свързан с религиозния фанатизъм, бях под пряко влияние на ужасяващи кадри на зверски убийства на християни, непожелали да повярват в Аллах. Но сега нямам сили и желание пак да търся - това е просто като обеца на ухото. И е хубаво , че тази тема те вълнува и я разработваш така успешно и мъдро. благодаря ти!
цитирай
20. vladun - Помня предишния ти коментар, Гале!
17.03.2012 18:42
mariposatracionera написа:
Бог е идеята, която трябва да обединява, а не да разединява, но , уви.
Предният път като четох твой прекрасен стих, свързан с религиозния фанатизъм, бях под пряко влияние на ужасяващи кадри на зверски убийства на християни, непожелали да повярват в Аллах. Но сега нямам сили и желание пак да търся - това е просто като обеца на ухото. И е хубаво , че тази тема те вълнува и я разработваш така успешно и мъдро. благодаря ти!

И съм ти адски благодарен, че винаги говориш по същество - по този начин ми даваш възможност да видя през твоите очи написаното. Това е ценно за мен като автор!
Благодаря ти!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vladun
Категория: Поезия
Прочетен: 985910
Постинги: 190
Коментари: 3243
Гласове: 4932
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031