Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2011 19:25 - Архангелова задушница
Автор: vladun Категория: Поезия   
Прочетен: 20268 Коментари: 42 Гласове:
40


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Могила до могила, кръст до кръст.
Брадясали и безпосочни друми.
Тук ехото кръжи околовръст,
готово да плячкоса всяка  дума.

Но думи няма - само имена,
на мъртвите, които съм обичал .
Без горест и без намек за вина
сто гарвана заупокойно сричат -

молитва ли, или пък благослов.
Фалшив е хорът им и грачи всуе,
щом няма кой под ниския покров
безчувствената проповед да чуе.

Едва мъждука тлеещата свещ,
преливам гроба, виното попива
подобно кръв - къде да побереш
тъгата…Господи, уж  милостиво

си отредил във някой следващ свят
духът  да се завърне в свойто тяло.
Но  надали тогава, Отче свят,
душата ми все  още ще е цяла.

 





Гласувай:
40



Следващ постинг
Предишен постинг

1. naidobriq - Много хубаво..
02.11.2011 19:30
Могила до могила, кръст до кръст.
Брадясали и безпосочни друми.
Тук ехото кръжи околовръст,
готово да плячкоса всяка дума.
Спокойна вечер ти желая Влад..:)
цитирай
2. sande - Поздрави, Владо, поздрави, Поете,
02.11.2011 20:03
Хубаво ти е стихотворението.

Много човешко.

Много топло.

Много сърдечно.

Изразено със средставата на истинската поезия.
цитирай
3. mariposatracionera - Ееех, ще е цяла, Влади!
02.11.2011 20:42
Такава дълбока въздишка ми отрони това великолепно стихотворение. Благодаря ти!
цитирай
4. vladun - Благодаря, Ани!:)
02.11.2011 20:50
naidobriq написа:
Могила до могила, кръст до кръст.
Брадясали и безпосочни друми.
Тук ехото кръжи околовръст,
готово да плячкоса всяка дума.
Спокойна вечер ти желая Влад..:)

Хубава вечер и на теб!
цитирай
5. vladun - Благодаря, Санде!:)
02.11.2011 20:51
sande написа:
Хубаво ти е стихотворението.

Много човешко.

Много топло.

Много сърдечно.

Изразено със средставата на истинската поезия.

Знаеш как да оцениш, та на човек да му стане драго!
цитирай
6. vladun - Благодаря, Гал!:)
02.11.2011 20:53
mariposatracionera написа:
Такава дълбока въздишка ми отрони това великолепно стихотворение. Благодаря ти!

Хубаво ми е, че си тук!
цитирай
7. kalin8 - Поздравления за стиха!
02.11.2011 20:54
Размислящ е, приятелю...
Поздрави!
Б.
цитирай
8. vladun - Всъщност
02.11.2011 20:57
kalin8 написа:
Размислящ е, приятелю...
Поздрави!
Б.

май това е истинският ден за размисъл!
Благодаря, Боре!
Поздравявам те и аз!
цитирай
9. aqualia - Много силно, а душатa...
02.11.2011 22:35
Много силно, а душата непременно ще е цяла, защото ти я съхраняваш в тези вълнуващи стихове ...
цитирай
10. vladun - aqualia - Благодаря от сърце за тези думи
02.11.2011 22:41
aqualia написа:
Много силно, а душата непременно ще е цяла, защото ти я съхраняваш в тези вълнуващи стихове ...

цитирай
11. mamas - Много е тъжно...
02.11.2011 23:27
Остава ни да вярваме в безсмъртието на душите и да очакваме следващата среща...
цитирай
12. vladun - Да вярваме...
02.11.2011 23:52
mamas написа:
Остава ни да вярваме в безсмъртието на душите и да очакваме следващата среща...

Благодаря ти!
цитирай
13. kleopatrasv - Ехото, сякаш наистина плячкосва ...
03.11.2011 00:56
Ехото, сякаш наистина плячкосва всяка дума.....
но думи няма..има имена....

Замисли ме,...
Благодаря за удоволствието да прочета това твое произведение, vladun!
цитирай
14. vladun - Радвам се
03.11.2011 01:18
kleopatrasv написа:
Ехото, сякаш наистина плячкосва всяка дума.....
но думи няма..има имена....

Замисли ме,...
Благодаря за удоволствието да прочета това твое произведение, vladun!

на посещението ти и на добрите думи, Клео!
Благодаря!
цитирай
15. tota - О, Владун ...толкова обич и болка в твоите думи струи...
03.11.2011 06:56
"Но думи няма - само имена,
на мъртвите, които съм обичал."
Лошо е устроен светът - колело - да идват и да си отиват хората от света. Остава споменът и болката, която се настанява в сърцето ни за отишлите си от нас обичани.
Позрави, Владун! Нашите мъртви заслужават и такава почит!!

Хубав ден!
цитирай
16. vladun - И безсилието, невъзможността нещо да направиш, да спреш това...
03.11.2011 07:27
tota написа:
"Но думи няма - само имена,
на мъртвите, които съм обичал."
Лошо е устроен светът - колело - да идват и да си отиват хората от света. Остава споменът и болката, която се настанява в сърцето ни за отишлите си от нас обичани.
Позрави, Владун! Нашите мъртви заслужават и такава почит!!

Хубав ден!

Благодаря за споделянето, Ати...
Нека денят ти е хубав, все пак за нас, които сме тук, животът продължава.
Поздрави!
цитирай
17. ckarlet - Трогателно е стихотворението ти, ...
03.11.2011 07:42
Трогателно е стихотворението ти, Vladun!
Светла да е паметта на всички, които не са вече между нас, но безкрайно много сме обичали!
цитирай
18. vladun - Благодаря за споделянето, Скарлет!
03.11.2011 07:56
ckarlet написа:
Трогателно е стихотворението ти, Vladun!
Светла да е паметта на всички, които не са вече между нас, но безкрайно много сме обичали!

В събота е задушница и спомените неизбежно идват...
Благодаря ти!
цитирай
19. kalinchiza - почитта е светла, болка не стихва! ...
03.11.2011 14:29
почитта е светла, болка не стихва! хареса ми!
цитирай
20. vladun - Благодаря!:)
03.11.2011 14:43
kalinchiza написа:
почитта е светла, болка не стихва! хареса ми!

цитирай
21. vichra - Привет Влади,
03.11.2011 15:18
Поклон! Онемях от болка! След това стихотворение може само да се мълчи. И да се отправи Молитва за спасение на душите.
цитирай
22. vladun - Сърдечно благодаря за хубавите думи, Еме!:)
03.11.2011 17:10
vichra написа:
Поклон! Онемях от болка! След това стихотворение може само да се мълчи. И да се отправи Молитва за спасение на душите.

цитирай
23. yotovava - Хубав стих, Влад,
03.11.2011 21:53
надълбоко дълбаеш.

Валя
цитирай
24. vladun - Ценя мнението ти, Валя!
03.11.2011 22:03
yotovava написа:
надълбоко дълбаеш.

Валя

Самата ти пишеш страхотно и имаш сетивата да почувстваш...
Благодаря много!
цитирай
25. palisandar - Камбанен звън над кръстни пол...
05.11.2011 10:18
Камбанен звън
над кръстни полоси.
Затихва.
цитирай
26. vladun - Камбанен звън над кръстни пол...
05.11.2011 10:31
palisandar написа:
Камбанен звън
над кръстни полоси.
Затихва.

Кръстовете - птици,
които няма никога
да отлетят на юг.
цитирай
27. ivankalilova - Здравей, Влад!Силен, докосващ ...
05.11.2011 20:56
Здравей, Влад!Силен, докосващ стих!Много ми хареса!БЛАГОДАРЯ!
Задушниците са дните,в които отдаваме почит към нашите отминали близки...тъжни дни,но Църквата ни учи,че те имат нужда от нашите молитви...ние също,за да изплачем болката си...Бог да ги прости и вечна и блажена да бъде паметта им!
ПОКЛОН!
цитирай
28. vladun - Здравей, Ваня!
05.11.2011 21:16
ivankalilova написа:
Здравей, Влад!Силен, докосващ стих!Много ми хареса!БЛАГОДАРЯ!
Задушниците са дните,в които отдаваме почит към нашите отминали близки...тъжни дни,но Църквата ни учи,че те имат нужда от нашите молитви...ние също,за да изплачем болката си...Бог да ги прости и вечна и блажена да бъде паметта им!
ПОКЛОН!

Много ми е ценно това, което казваш, тъй като освен позитивната емоция, ти притежаваш и задълбочени познания по темата, което личи от публикацията ти, която преди малко прочетох. Думите ти доосмислят стиха ми, за което сърдечно ти благодаря.
И заедно с теб се покланям пред светлата памет на любимите хора, които вече не са с нас!
ПОКЛОН!
цитирай
29. iliada - Много силно кадано ,но точно в днешния ден.....
05.11.2011 22:13
Едва мъждука тлеещата свещ,
преливам гроба, виното попива
подобно кръв - къде да побереш
тъгата…Господи, уж милостиво

си отредил във някой следващ свят
духът да се завърне в свойто тяло.
Но надали тогава, Отче свят,
душата ми все още ще е цяла.
цитирай
30. vladun - Благодаря, Илиада!
05.11.2011 22:31
iliada написа:
Едва мъждука тлеещата свещ,
преливам гроба, виното попива
подобно кръв - къде да побереш
тъгата…Господи, уж милостиво

си отредил във някой следващ свят
духът да се завърне в свойто тяло.
Но надали тогава, Отче свят,
душата ми все още ще е цяла.

Надявам се все пак душите да оцелеят!
Поздрави!
цитирай
31. magnoliya - Задушница . . .
05.11.2011 22:38
Задушница е, почитаме близките, които вече не са сред нас.
Прекрасни са стиховете, поздрави!
цитирай
32. анонимен - "Но надали тогава, Отче свят, ...
05.11.2011 22:44
"Но надали тогава, Отче свят,
душата ми все още ще е цяла." - разтърсващо!!!
цитирай
33. vladun - Поздрави и от мен!
05.11.2011 22:47
magnoliya написа:
Задушница е, почитаме близките, които вече не са сред нас.
Прекрасни са стиховете, поздрави!

Благодаря за споделянето.
цитирай
34. vladun - !!!
05.11.2011 22:48
анонимен написа:
"Но надали тогава, Отче свят,
душата ми все още ще е цяла." - разтърсващо!!!

Благодаря за прочита и коментара!
цитирай
35. deleted-4udovi6teto - Много силна творба!
06.11.2011 07:57
Поздравления, Владуне!
Чу
цитирай
36. vladun - Благодаря сърдечно за добрата дума, Чу!
06.11.2011 09:20
4udovi6teto написа:
Поздравления, Владуне!
Чу

Приеми и ти моите поздрави!

цитирай
37. qbylkovcvqt - Но думи няма - само имена, на мърт...
07.11.2011 12:31
Но думи няма - само имена,
на мъртвите, които съм обичал .


Имена, чиито букви върху камъка студен,
сълзите, в очите бликнали, размазват...
Мънички светли портрети в този тъжен ден
очите си, с погледи живи, към мен отправят.

Думите са вътре в мен безмълвни,
чувам гласовете им, с мене тихо разговарят.
Докосването на ръцете им, вълни
от мека топлина, мимолетно отминават...

Живите в душата ми, ръката не може да докосне.
Само спомени, думи с цветове и аромат,
златна есен закъснели слънчеви лъчи да пръсне...
Безбрежна тъга и нежна усмивка в мене мълчат.
цитирай
38. vladun - Откривам не примирение, а спасителна утеха в думите ти! Благодаря ти!
07.11.2011 13:42
qbylkovcvqt написа:
Но думи няма - само имена,
на мъртвите, които съм обичал .


Имена, чиито букви върху камъка студен,
сълзите, в очите бликнали, размазват...
Мънички светли портрети в този тъжен ден
очите си, с погледи живи, към мен отправят.

Думите са вътре в мен безмълвни,
чувам гласовете им, с мене тихо разговарят.
Докосването на ръцете им, вълни
от мека топлина, мимолетно отминават...

Живите в душата ми, ръката не може да докосне.
Само спомени, думи с цветове и аромат,
златна есен закъснели слънчеви лъчи да пръсне...
Безбрежна тъга и нежна усмивка в мене мълчат.

цитирай
39. wonder - Знаеш ли...,
08.11.2011 22:37
... че твоето Изкуство е една от най-чистите словоелейности, които съм виждала напоследък.
Не съм чела по-добър стих, посветен на Архангелската задушница.
И не ми се коментираше, защото е смълчаващ.
цитирай
40. vladun - Благодаря ти!!!
08.11.2011 23:55
wonder написа:
... че твоето Изкуство е една от най-чистите словоелейности, които съм виждала напоследък.
Не съм чела по-добър стих, посветен на Архангелската задушница.
И не ми се коментираше, защото е смълчаващ.

Приемам думите ти с огромна признателност!

цитирай
41. sparotok - !
18.11.2011 14:21
Тъжни думи си посял поете, но е тъжна и човешката съдба. Като сива пепел вятъра ни носи из безкрайните полета на безкрайността...

Поздрави!
цитирай
42. vladun - Благодаря, Спароток!
18.11.2011 16:21
sparotok написа:
Тъжни думи си посял поете, но е тъжна и човешката съдба. Като сива пепел вятъра ни носи из безкрайните полета на безкрайността...

Поздрави!

В такива дни човек си дава сметка за истинската стойност на нещата и за истинското значение на понятията живот, смърт, любов, вечност...
Поздравявам те и аз!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vladun
Категория: Поезия
Прочетен: 991943
Постинги: 190
Коментари: 3243
Гласове: 4932
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930