Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2011 12:55 - Контраеволюция
Автор: vladun Категория: Поезия   
Прочетен: 4392 Коментари: 14 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Науката е вдигнала ръце
пред хипотезата за нашето божествено начало.
Напразно Дарвин, сетне Мендел, са се взирали
във счупеното микроскопско огледало.

А аз блажено тъна в съвършенството
на смелата идея, че еволюцията продължава -
представям си какъв замислен вид е имала маймуната,
в чието тяло съм се излежавал.
 



Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kalin8 - Поздрави, Владо!
26.05.2011 18:16
Щом се е замислила...
Значи си е еволюция!
Б.
цитирай
2. blogena - :)
26.05.2011 20:37
представям си и аз -
с какви ли маймунлъци оцеляли сме,
за да ни гърчат пак като маймуни ...

цитирай
3. vladun - Поздрави и от мен, Боре!
26.05.2011 20:42
kalin8 написа:
Щом се е замислила...
Значи си е еволюция!
Б.

Във всеки случай еволюция е по-добре от революция;)

Благодаря за отзива!
цитирай
4. vladun - Привет!:)
26.05.2011 20:45
blogena написа:
представям си и аз -
с какви ли маймунлъци оцеляли сме,
за да ни гърчат пак като маймуни ...


За всичко е виновен произходът ни;)
Благодаря за отзива - направо си е реконтраеволюция:)))
цитирай
5. min11hetep - :):):)
26.05.2011 21:03
Направо й е поникнала брада, пардон козина, от мислене... ;)

А може ли и така:
"представям си какъв замислен вид е имала маймуната",
когато в огледало кат' човек се е видяла... :):):)
цитирай
6. vladun - :)))
26.05.2011 21:25
min11hetep написа:
Направо й е поникнала брада, пардон козина, от мислене... ;)

А може ли и така:
"представям си какъв замислен вид е имала маймуната",
когато в огледало кат' човек се е видяла... :):):)

Може, може - само че тогава видът и нямаше да е учуден, а щеше да е сигурно
"стреснат, трогнат, очарован..." (с най-голямо уважение към Смирненски го цитирам) :)))
Благодаря, че ми влезе в тона:)
Поздрави!
цитирай
7. yotovava - Навярно :))))))))
27.05.2011 08:32
Поздрави, Влад.
Валя
цитирай
8. magicktarot - Отново много ми хареса, Владо!
27.05.2011 11:08
Накара ме да се замисля - щом маймуната е можела да си позволи да се излежава и да мисли - ми тя е постигнала идеала на Сократ (ако не се лъжа), който казва, че най-ценното нещо е свободното време. Неслучайно по негово време свободно време са имали само избраници - и той е бил един от тях... Имаш ли свободно време - можеш и да мислиш. А от мисленето - знаем какво следва. То май е основата на инициализирането на случването на нещата...:)

Не знам дали правилно разбирам стихотворението, но това е - общо взето - човекът е по-неразвит от маймуната (контраеволюция=инволюция?)
Поздрави!
цитирай
9. hristo27 - Хм, интесен въпрос задаваш. Кога ли ...
27.05.2011 11:57
Хм, интесен въпрос задаваш.
Кога ли някои люде с идиотското си поведение отново ще еволират? :)))
цитирай
10. vladun - Благодаря, Соня!:)
27.05.2011 19:18
magicktarot написа:
Накара ме да се замисля - щом маймуната е можела да си позволи да се излежава и да мисли - ми тя е постигнала идеала на Сократ (ако не се лъжа), който казва, че най-ценното нещо е свободното време. Неслучайно по негово време свободно време са имали само избраници - и той е бил един от тях... Имаш ли свободно време - можеш и да мислиш. А от мисленето - знаем какво следва. То май е основата на инициализирането на случването на нещата...:)

Не знам дали правилно разбирам стихотворението, но това е - общо взето - човекът е по-неразвит от маймуната (контраеволюция=инволюция?)
Поздрави!

Всъщност стихът е едно скептично намигане към хипотезата за т.нар. еволюция, чиито заслуги за произхода на видовете, в това число и на Homo Sapiens, са силно хиперболизирани...:)))
Но ти винаги долавяш и друг подтекст в писаниците ми, което те прави ценен за мен коментатор:)
Поздрави!
цитирай
11. vladun - И твоят въпрос е интересен,
27.05.2011 19:19
hristo27 написа:
Хм, интесен въпрос задаваш.
Кога ли някои люде с идиотското си поведение отново ще еволират? :)))

макар и риторичен:)))))
Благодаря ти!
цитирай
12. vladun - Благодаря, че ми уйдисваш на акъла, Вал!:))))
27.05.2011 19:31
yotovava написа:
Поздрави, Влад.
Валя

Поздрави!
цитирай
13. bizcocho - Влади, честно казано разсмя ме :...
27.05.2011 21:04
Влади, честно казано разсмя ме :))))))) Ако е трябвало да остана като Роденов мислител след прочита, считай, че съм се провалила :)))))))
Подейства ми мнооого освежаващо творбата ти!:))))))))))
цитирай
14. vladun - Радвам се, Жени!
29.05.2011 11:52
bizcocho написа:
Влади, честно казано разсмя ме :))))))) Ако е трябвало да остана като Роденов мислител след прочита, считай, че съм се провалила :)))))))
Подейства ми мнооого освежаващо творбата ти!:))))))))))

Това означава, че си усетила вкуса на щипката ирония в тоя стих!
Благодаря ти, желая ти хубав неделен ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vladun
Категория: Поезия
Прочетен: 985775
Постинги: 190
Коментари: 3243
Гласове: 4932
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031