Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2011 10:45 - Размисли на дъното на сатурновата дупка
Автор: vladun Категория: Поезия   
Прочетен: 11434 Коментари: 40 Гласове:
39


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
С вродено любопитство, като птиче,
което от гнездото се подава,
учуден към света навън надничах,
но само свойто детство разпознавах.

Светът за мен бе приказка, която
със точни думи исках да разкажа,
така че да е лесна и понятна,
за птици, за цветя...за хора даже.

А с времето заякваха крилете.
Усетил, че клонакът ми е тесен,
със дивите ята на ветровете
се слях. И като облак се понесох.

Бях смел и горд – на младостта на трона,
а слънцето дари ми лъч – за жезъл.
Бях ангелът от плът, изтръгващ стона
на сладка мъка от Света Тереза.

Мъж – канара! Неистово плющяха
в кръвта тестостеронните камшици.
Небесният покров ми беше стряха,
и мислех, че морето е паница,

с чиято гозба исках да нахраня
несбъднатите, малки бедни люде,
за да забравят вечните си рани.
Но тоя свят не бе готов за чудо...

***

Полека побелявам. Все по-бледи
угасват пламъчетата на цветовете –
от толкова неслучени победи
пристъпвам като спънат кон в полето...

Все някога на приказката края
и аз самият трябва да науча...

Но – после... Първо ще си поиграем
на криеница с мойто малко внуче.
 



Гласувай:
140



Следващ постинг
Предишен постинг

1. petgen - Но тоя свят не E готов за чудо и днес:(
14.03.2011 11:04
Дали има други освен "несбъднати" хора:( Дълбок размисъл предполага стих-ето ти.
А продължението ти житейско "мойто малко внуче" - е залог за излизане от Сатурновата дупка!Приказката продължава...
цитирай
2. smile999 - Никой не е оправил тоя свят. И ти, и ...
14.03.2011 11:25
Никой не е оправил тоя свят.И ти, и аз, няма да можем.Нека поне нашият, вътрешен свят е чист.А той е такъв, щом сме го запазили до сега.
Прекрасен да е денят ти Влади!:-)
цитирай
3. karaiany - Чудесна и много свежа притча, Влади ...
14.03.2011 11:57
Чудесна и много свежа притча , Влади !
Нека се опитаме да останем по детски чисти , ако можем за по-дълго време . А случването все ще дойде , аз наистина го вярвам ! Рано или късно ...
Благодаря ти за прочита,харесах много .
цитирай
4. essy - :)))
14.03.2011 12:01
Звучи като изповед...искрена, човечна и силна изповед!
И няма само на криеница да играем с внучето, а и на други игри... докато сме нужни, все ще дописваме приказката...:))))
цитирай
5. анонимен - Мари
14.03.2011 12:04
Чудесно стихотворение, Владо! Всички имаме несбъднати мечти! Но оптимизмът, преди да научим "на приказката края", ще ни крепи. Животът продължава! Хубав да е денят ти!
цитирай
6. yotovava - Много хубав стих, Влад,
14.03.2011 12:26
чудесен е!
Валя
цитирай
7. sande - От всичките стихове Владо, които до сега съм имал удоволствието да прочета, това поставям на ...
14.03.2011 12:31
... на Върха.

Допадна ми със своята откровеност, изповедна равносметка, честен стих, свежа атмосфера, лека стъпка. С неусетната и непосредствена сила на поетичното внушение.

Не искам да използвам високопарни или претенциозни думи, а обикновени, топли и човешки думи, както се говори за истината. Истината за живота и за нас самите, за надеждите и компромисите през които преминаваме.

Поздрави, Поете от Перник!
цитирай
8. vladun - Здравей, Гене:)
14.03.2011 12:47
petgen написа:
Дали има други освен "несбъднати" хора:( Дълбок размисъл предполага стих-ето ти.
А продължението ти житейско "мойто малко внуче" - е залог за излизане от Сатурновата дупка!Приказката продължава...

Приказката продължава - докато може, докато можем...
Благодаря ти!
Добре си се завърнала!
цитирай
9. vladun - Те са като скачени съдове
14.03.2011 12:50
smile999 написа:
Никой не е оправил тоя свят.И ти, и аз, няма да можем.Нека поне нашият, вътрешен свят е чист.А той е такъв, щом сме го запазили до сега.
Прекрасен да е денят ти Влади!:-)

Те са като скачени съдове, Валка, вътрешният и външният светове - каквото е в единия, прелива и в другия...Дано някога се пречисти съдържимото:)
Поздрави на теб и морето!
цитирай
10. vladun - Благодаря за добрата дума, Караяни!:)
14.03.2011 13:02
karaiany написа:
Чудесна и много свежа притча , Влади !
Нека се опитаме да останем по детски чисти , ако можем за по-дълго време . А случването все ще дойде , аз наистина го вярвам ! Рано или късно ...
Благодаря ти за прочита,харесах много .

Оптимизмът ти е заразителен и вдъхва надежда - радва ме позитивният ти поглед!
Поздрави!
цитирай
11. vladun - Изповед е, Еси, благодаря ти!:)))
14.03.2011 13:24
essy написа:
Звучи като изповед...искрена, човечна и силна изповед!
И няма само на криеница да играем с внучето, а и на други игри... докато сме нужни, все ще дописваме приказката...:))))

Дълго трупани думи, които накрая се изляха...
Няма само на криеница, разбира се - толкова други игри ни чакат още...
И няма да бързаме да научим как свършва приказката;)
Това парче е специален поздрав за теб:)))))))
http://www.youtube.com/watch?v=LykwuuROlVs
цитирай
12. vladun - Хубав ден и успешна седмица, Мари!:)
14.03.2011 13:33
анонимен написа:
Чудесно стихотворение, Владо! Всички имаме несбъднати мечти! Но оптимизмът, преди да научим "на приказката края", ще ни крепи. Животът продължава! Хубав да е денят ти!

Радвам се, че хареса и благодаря за хубавите и окуражаващи думи!
Животът продължава:)
цитирай
13. vladun - Благодаря, Валя...
14.03.2011 13:47
yotovava написа:
чудесен е!
Валя

Благодаря, Валя, хубав ден и на теб!:)
цитирай
14. vladun - Санде, жив и здрав да си,
14.03.2011 13:53
sande написа:
... На Върха.

Допадна ми със своята откровеност, изповедна равносметка, честен стих, свежа атмосфера, лека стъпка. С неусетната и непосредствана сила на поетичното внушение.
благодаря за хубавите думи - стоплят душата!:)))

Не искам да използвам високопарни или претенциозни думи, а обикновени, топли и човешки думи, както се говори за истината. Истината за живота и за нас самите, за надеждите и компромисите през които преминаваме.

Поздрави, Поете от Перник!


благодаря за хубавите думи - стоплят душата!:)))
цитирай
15. magicktarot - Силна изповед, поздравления, Владимире!
14.03.2011 14:15
Заглавието ми напомни не за 40-те дни преди рождения ден, а една книга на последовател на Юнг- "Под сянката на Сатурн. Раняване и лекуване на мъжката душа." И преди да съм прочела стихотворението някак знаех, че ще е мъжка изповед...

За поздрав ще цитирам мотото в началото на споменатата книга:
"Запомни, ти си дошъл тук, вече разбрал
необходимостта да се бориш със себе си,
само със себе си. Затова, благодари на всеки,
който ти дава тази възможност." Гурджиеф
цитирай
16. naidobriq - Една много истинска,искренна изповед..Много ми хареса..
14.03.2011 16:45
Поздрав Влад..От мен по шестобалната-шестица..
Лек ден и хубава вечер..
цитирай
17. tryn - Аз съм малка, за да те оценявам, Поете
14.03.2011 18:19
Затова само ще ти се поклоня!
Елица
цитирай
18. ckarlet - Поздрави и от мен, Vladun! Много е ...
14.03.2011 18:21
Поздрави и от мен, Vladun!
Много е хубаво!
цитирай
19. vladun - Поздравявам те, Соня!
14.03.2011 19:28
magicktarot написа:
Заглавието ми напомни не за 40-те дни преди рождения ден, а една книга на последовател на Юнг- "Под сянката на Сатурн. Раняване и лекуване на мъжката душа." И преди да съм прочела стихотворението някак знаех, че ще е мъжка изповед...

За поздрав ще цитирам мотото в началото на споменатата книга:
"Запомни, ти си дошъл тук, вече разбрал
необходимостта да се бориш със себе си,
само със себе си. Затова, благодари на всеки,
който ти дава тази възможност." Гурджиеф

Този цитат с почти математическа точност характеризира идеята - по точно едва ли би могло да бъде казано.
Ценя подкрепата за стихотворението ми и ти благодаря!:)))
цитирай
20. eleonoraknyazheva - Много човешка и искрена изповед, Владо.
14.03.2011 19:35
И много мъжка, наистина. Докато го четях, слушах една моя любима ария от "Ловци на перли", и реших, че си подхождат като колорит със стихотворението ти, затова ти давам линка. Бъди здрав. Хубаво предпролетно настроение ти пожелавам.:))

http://www.youtube.com/watch?v=7o_Y3FALzyU
цитирай
21. vladun - Скъпа ми е твоята шестица, Ани!:)
14.03.2011 19:41
naidobriq написа:
Поздрав Влад..От мен по шестобалната-шестица..
Лек ден и хубава вечер..

И нищо не може да помрачи нейната стойност!
Сърдечен поздрав!
цитирай
22. vladun - Малка ли, Ели;)
14.03.2011 20:08
tryn написа:
Затова само ще ти се поклоня!
Елица

Виж какво ми напомни с това твърдение, мисля, че е народна творба:

- Сещай се, Цвето моме, сещай се,
защо ти, Цвето моме, дойдохме.

- Сещам се, лудо-младо, сещам се,
ама съм, лудо-младо, мъничка.

Като си, Цвето моме, мъничка,
защо ти китка моме на чело
и кован колан, моме, на кръста.

И не трябват поклони - добрата ти дума ми е достатъчна, Ели!
Благодаря ти:)

цитирай
23. vladun - Благодаря, Скарлет!:)
14.03.2011 20:16
ckarlet написа:
Поздрави и от мен, Vladun!
Много е хубаво!

Много ми е драго, че харесваш стихотворението!
Приеми и ти моите поздрави!:)
цитирай
24. vladun - Бъди здрава и ти, Ели!:))
14.03.2011 20:25
eleonoraknyazheva написа:
И много мъжка, наистина. Докато го четях, слушах една моя любима ария от "Ловци на перли", и реших, че си подхождат като колорит със стихотворението ти, затова ти давам линка. Бъди здрав. Хубаво предпролетно настроение ти пожелавам.:))

http://www.youtube.com/watch?v=7o_Y3FALzyU

Благодаря за топлите думи и за чудесния поздрав. Слушал бял арията, но в изпълнение на Пласидо Доминго, а сега се възхитих на прекрасния лиричен тенор на Николай Геда!:)
Хубава вечер ти желая!
цитирай
25. sparotok - !
14.03.2011 21:10
Невероятно описание на един красив житейски път!
Поздрави!
цитирай
26. vladun - Щедри думи - благодаря, sparotok!
14.03.2011 22:16
sparotok написа:
Невероятно описание на един красив житейски път!
Поздрави!

Приеми и моите поздрави!
цитирай
27. esen - Страхотна равносметка в страхотен /както ти си го знаеш/ стих!
14.03.2011 23:43
Оказва се, че сме по едно и също време в "Сатурновата дупка".
Хубав рожден ден! И още много щастливи години!
цитирай
28. vladun - Благодаря, Злате!:)))
15.03.2011 01:56
esen написа:
Оказва се, че сме по едно и също време в "Сатурновата дупка".
Хубав рожден ден! И още много щастливи години!

Рожденият ден мина преди няколко седмици, но равносметката продължава да е валидна. Радвам се на доброто ти отношение!
И те поздравявам за твоя рожден ден!
цитирай
29. vichra - Харесва ми!
15.03.2011 10:21
Прекрасно разказана приказка за живота! И за неговият смисъл :

"Но – после... Първо ще си поиграем
на криеница с мойто малко внуче."
цитирай
30. vladun - Благодаря за добрата дума:)
15.03.2011 11:26
vichra написа:
Прекрасно разказана приказка за живота! И за неговият смисъл :

"Но – после... Първо ще си поиграем
на криеница с мойто малко внуче."

Хубав пролетен ден!
цитирай
31. aborigen - :))
15.03.2011 19:53
Готви се за игри! Скоро ще са:))
цитирай
32. katan - "Размисли на дъното на сатурновата дупка"
15.03.2011 20:12
И мен ме спохождат тези дни...
Хубаво е /стихотворението/, искрено-изповедно!
Но най-хубавото е, че имаме внуче/при мен внучка:)))/, с което да си поиграем на криеница:))).
Хубава вечер!
цитирай
33. kalinchiza - приказка с хубав край!
15.03.2011 20:18
приказка с хубав край!
цитирай
34. vladun - Живот и здраве, очакваме го през лятото:)
15.03.2011 20:40
katan написа:
И мен ме спохождат тези дни...
Хубаво е /стихотворението/, искрено-изповедно!
Но най-хубавото е, че имаме внуче/при мен внучка:)))/, с което да си поиграем на криеница:))).
Хубава вечер!

Тъкмо имам време да си припомня правилата на жмичката;)
Благодаря за топлите думи - хубава вечер и на теб!:))))
цитирай
35. vladun - Мисля като поотрасне да го препитам с твоите гатанки!:)))
15.03.2011 20:42
aborigen написа:
Готви се за игри! Скоро ще са:))

Благодаря, Боре!
цитирай
36. vladun - E-хе - това не е край:)
15.03.2011 20:43
kalinchiza написа:
приказка с хубав край!

Eдва началото е...
цитирай
37. aqualia - На криеница...
16.03.2011 17:44
Толкова е хубаво, пожелавам ти много пъти, с много внучета да си играеш, и пак светът да ти е като паница!
цитирай
38. vladun - Благодаря за милото пожелание!:)
16.03.2011 18:34
Нека и на теб животът носи много радост!
Поздрави!
цитирай
39. vili73 - Влад,
17.03.2011 09:18
както забелязвам и теб не са те пропуснали тролчетата в blog.bg. :))
Не им обръщай внимание!
Нали знаеш отговора: "По хората ходи, почивен ден няма. Що е то?"
И това ще мине...
цитирай
40. vladun - Благодаря за подкрепата, Вили!:)
17.03.2011 10:36
vili73 написа:
както забелязвам и теб не са те пропуснали тролчетата в blog.bg. :))
Не им обръщай внимание!
Нали знаеш отговора: "По хората ходи, почивен ден няма. Що е то?"
И това ще мине...

Не се чувствам обиден на тролчетата - на тях това им е работата, до сега като цяло са били щедри и благосклонни към мен:)
А и уважавам правото на хората да изразят и своето неодобрение понякога - ти знаеш, че не съм от авторите, които смятат всеки свой текст за шедьовър. Едни харесват - други не - това е животът и аз го приемам такъв, какъвто е...
Радвам се, че намина!:)))

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vladun
Категория: Поезия
Прочетен: 990185
Постинги: 190
Коментари: 3243
Гласове: 4932
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930