Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2011 21:10 - Три четиристишия
Автор: vladun Категория: Поезия   
Прочетен: 11443 Коментари: 52 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
***
Къртица е обидата. Околовръст
тя рови сляпо...
Не вдигай ти десницата за мъст -
подай щ лапа.

***
Какво е робството – потиснат дух
във вехта роба.
Дух – пораженец, дух - евнух,
готов за гроба.

***
Твърдят, че времето било пари:
лъжа прочута –
с пари не можеш да платиш дори
една минута.



Гласувай:
70



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - помоли се да не ти нацфъкат пак по...
10.03.2011 21:19
помоли се да не ти нацфъкат пак постинга тези от кръжеца на кухия чудераст ((
цитирай
2. andromen - ....
10.03.2011 21:19
Хубаво, метафорично, философско!
Поздравления!!!
цитирай
3. tryn - Мъдрости!
10.03.2011 21:22
Избирам третото!
А в първото малко се съмнявам: никой не ми е подал лапа, дори ако незлобиво го настъпя...

Усмивки! :)
цитирай
4. vladun - Всеки е добре дошъл...
10.03.2011 21:58
анонимен написа:
помоли се да не ти нацфъкат пак постинга тези от кръжеца на кухия чудераст ((

Всеки е добре дошъл и свободен да коментира според усещанията и според разбиранията си. Ти също:)
Нека първото четиристишие е поздрав за теб!
цитирай
5. vladun - Благодаря, andromen!
10.03.2011 21:59
andromen написа:
Хубаво, метафорично, философско!
Поздравления!!!

Добрата ти дума ме радва!
Поздрави!
цитирай
6. vladun - Просто размисли:)
10.03.2011 22:06
А първото ратува за мир - нали си спомняш максимата: и най-лошият мир е по-добър и от най-добрата война:)
Благодаря за мнението, Ели!
Поздрави!
цитирай
7. анонимен - дженкуе пана ;)
10.03.2011 22:28
давам и лапа.
това андромен, да вземем, пълен некадърник, обаче на всяка манджа мерудия.
и дава `вещо` мнение като един пантелей зарев.
после кръжеца ще закръжи.
дано те пощадят този път, че развалят вкуса от стиховете ти.
цитирай
8. smile999 - Чудесно!Последното ми хареса м...
10.03.2011 22:38
Чудесно!Последното ми хареса много!И половин дори!
цитирай
9. yotovava - Второто и третото са гвоздеи!
10.03.2011 22:41
Поздрав, Влад :))))))))))))))
Валя
цитирай
10. tryn - Ами тогава да търпим всяка несправедливост...
10.03.2011 22:54
Нали ти писа а подарената свобода, Влади?
Историята на човечеството е вечна борба...

В междуличностните отношения също се борим за достойната си позиция.
Да премълчиш на обидата не е най-добрият избор.
А да се защитиш, без да нараняваш.

Но затова е необходимо да си убеден в правотата си.
Айнщайн е казал, че който не може да обясни мисълта си дори на едно шестгодишно дете, значи че и сам не я разбира.

Отклоних се малко от темата. Но ти знаеш защо...
Поздрави отново!
цитирай
11. vladun - Виж, моите уважения,
10.03.2011 23:26
анонимен написа:
давам и лапа.
това андромен, да вземем, пълен некадърник, обаче на всяка манджа мерудия.
и дава `вещо` мнение като един пантелей зарев.
после кръжеца ще закръжи.
дано те пощадят този път, че развалят вкуса от стиховете ти.

но не бих желал блогът ми да се превръща във форум за общи дискусии - ще оценя с благодарност всяко мнение, положително или отрицателно, за текстовете, които публикувам, но няма да толерирам използването на това пространство за други цели. Допуснал съм тук всеки, който иска да даде отзив, да го направи, но с гостоприемството не бива да се злоупотребява.
Ще отговарям само на конструктивни коментари, свързани със стиховете ми.
Благодаря за разбирането!

цитирай
12. gita969 - Мисъл и мъдрост
10.03.2011 23:27
има тук, Благодаря,че се погрижи за доброто ми настроение.
цитирай
13. esen - Аплодисменти!
10.03.2011 23:30
Много мъдро и хубаво. Запомням си последното за настолно!
цитирай
14. vladun - И секундичка дори...
10.03.2011 23:40
smile999 написа:
Чудесно!Последното ми хареса много!И половин дори!

Единственото нещо, което няма как човек да си напазарува...
Благодаря, Вал:)
цитирай
15. naidobriq - Хареса ми писанието ти Влад..
10.03.2011 23:42
Но съм за последното..Хубаво си го казал
Лека вечер ти желая..
цитирай
16. 4aiotgluhar4e - Леле, последното четиристишие ...
10.03.2011 23:43
Леле, последното четиристишие направо залепи икономическата ми душа на стената! Аз благодаря за безплатно прекараните приятни минути в твоя блог!

П.П. А къртиците четат ли Толстой? :)))
цитирай
17. vladun - Николай Кънчев,
10.03.2011 23:44
yotovava написа:
Поздрав, Влад :))))))))))))))
Валя

светла му памет, писа: "Гвоздеят на вечерта е пак луната!
Благодаря, че оценяващ така опусчетата ми, Вал!
Поздрав и от мен!
:)))
цитирай
18. vladun - Привет, Eли!:)
11.03.2011 00:03
tryn написа:
Нали ти писа а подарената свобода, Влади?
Историята на човечеството е вечна борба...

В междуличностните отношения също се борим за достойната си позиция.
Да премълчиш на обидата не е най-добрият избор.
А да се защитиш, без да нараняваш.

Но затова е необходимо да си убеден в правотата си.
Айнщайн е казал, че който не може да обясни мисълта си дори на едно шестгодишно дете, значи че и сам не я разбира.

Отклоних се малко от темата. Но ти знаеш защо...
Поздрави отново!

Истината е, че вярвам в прошката и в това, че хората изначално са добри.
Да, зная, че мнозина мислят като теб, и смятам, че те имат своите основания,
но ако нямаше и хора, споделящи моето мнение, балансът би бил нарушен и от това могат да настъпят тежки последствия.
А с примера ти за Айнщайн не съм съгласен - за да ме разберат 6 годишните просто пиша стихове за 6 годишни, ти си чела някои от тях. Докато това тук е художествена литература за възрастни и не е необходимо да бъде четена, разбирана и тълкувана еднозначно. А за свободата, даром дадена, съм написал в Слънчогледи, но това няма общо с настоящата ни дискусия...
Въпреки, че тоя път не сме единодушни, благодаря за мнението ти и те поздравявам сърдечно - а и мненията не са константи - те еволюират обикновено...
цитирай
19. vladun - Благодаря, gita969,
11.03.2011 00:10
gita969 написа:
има тук, Благодаря,че се погрижи за доброто ми настроение.

а с тези хубави думи ти пък се погрижи за моето добро настроение!:)
Поздрави!
цитирай
20. анонимен - Здрасти, Влад!
11.03.2011 00:20
Намери ми се и на мен една минута да се отбия!Пък в духа е само свободата, робството е в бездуховността.
:)))
БМП
цитирай
21. vladun - Благодаря, Злате!:)
11.03.2011 00:26
esen написа:
Много мъдро и хубаво. Запомням си последното за настолно!

Всеки автор мечтае нещо от него да бъде запомнено, чест е за мен.
Поздрави!
цитирай
22. vladun - Здрасти, Боби:))
11.03.2011 00:31
анонимен написа:
Намери ми се и на мен една минута да се отбия!Пък в духа е само свободата, робството е в бездуховността.
:)))
БМП

Така се бях затъжил за теб...Много добре казано, дано има кой да те чуе преди блатото на бездуховността изцяло да ни е глътнало...
Приятно ми е, че се обади:)

цитирай
23. vladun - Благодаря ти, Ани!
11.03.2011 00:41
naidobriq написа:
Но съм за последното..Хубаво си го казал
Лека вечер ти желая..

От всички коментари досега то събира най-много гласове, така че се доверявам на избора ти!:)
Поздрави!
цитирай
24. vladun - Здравей, 4aiotgluhar4e:)
11.03.2011 00:57
4aiotgluhar4e написа:
Леле, последното четиристишие направо залепи икономическата ми душа на стената! Аз благодаря за безплатно прекараните приятни минути в твоя блог!

П.П. А къртиците четат ли Толстой? :)))

Анна Каренина едва ли, но Война и мир може и да попрелистват;)
Благодаря за милите думи, винаги си добре дошла!:)
цитирай
25. kalinchiza - като, продължение на Не точно ру...
11.03.2011 07:52
като, продължение на Не точно рубаите е...
цитирай
26. vichra - Поздрави!
11.03.2011 09:05
Библейска мъдрост! Дано повече хора се докоснат до нея!
цитирай
27. magicktarot - Много силно и запомнящо се казани неща, Владимир, поздравления!:)
11.03.2011 09:47
И трите са впечатляващи. Първите две четиристишия съвпадат с моите усещания, особено това за подаването на лапа на къртицата. Третото за времето - виждам по коментарите, че е докоснало най-много четящите. И мен ме впечатли много, но ме накара да се замисля, което не е лошо. Разбира се, осъзнавам, че поезията и реалността са различни измерения и в случая екстраполирам поетичната реалност в "реалната", но...Стигнах до извода, че понякога можеш да си купиш време. Най-често се купува чуждото време. Но чрез чуждото непряко си купуваш и своето. Ако например си наел някой за нещо - ти купуваш времето му с пари основно. По същия начин, купувайки с пари чуждото време, си осигуряваш свое време, което иначе би отишло за свършване на работата, за която плащаш на наетия от теб човек. Т.е. излиза, че в нашата реалност, с нашето усещане и възприятие за време, можеш да си купиш понякога настияще и бъдеще време. Засега не можеш да си купиш минало време.:))) Но, разбира се, зависи за каква конкретна ситуация става дума. Ако са ти казали - остават ти шест месеца, а на теб ти трябва една година... тогава става сложно с купуването, но пак може да се измисли нещо. Поздрави!:)
цитирай
28. анонимен - виж им в новия блог на канибалът
11.03.2011 10:34
предупредих те, че ще мастурбират върху теб и днес е факт. много са предсказуеми и тъпички
да те наричат `рицарят от перник в двора на поезията`си е доста обидно
те са в кухнята на поезията, естествено. ти си в двора. и си рицар от перник
това не ти ли звучи нелепо?
цитирай
29. vladun - Е-ха, започна се...
11.03.2011 11:19
Е-ха, започна се...:)
Всуе се хабиш, който и да си.
цитирай
30. vladun - Благодаряза хубавите думи, Соня!:)
11.03.2011 11:24
magicktarot написа:
И трите са впечатляващи. Първите две четиристишия съвпадат с моите усещания, особено това за подаването на лапа на къртицата. Третото за времето - виждам по коментарите, че е докоснало най-много четящите. И мен ме впечатли много, но ме накара да се замисля, което не е лошо. Разбира се, осъзнавам, че поезията и реалността са различни измерения и в случая екстраполирам поетичната реалност в "реалната", но...Стигнах до извода, че понякога можеш да си купиш време. Най-често се купува чуждото време. Но чрез чуждото непряко си купуваш и своето. Ако например си наел някой за нещо - ти купуваш времето му с пари основно. По същия начин, купувайки с пари чуждото време, си осигуряваш свое време, което иначе би отишло за свършване на работата, за която плащаш на наетия от теб човек. Т.е. излиза, че в нашата реалност, с нашето усещане и възприятие за време, можеш да си купиш понякога настияще и бъдеще време. Засега не можеш да си купиш минало време.:))) Но, разбира се, зависи за каква конкретна ситуация става дума. Ако са ти казали - остават ти шест месеца, а на теб ти трябва една година... тогава става сложно с купуването, но пак може да се измисли нещо. Поздрави!:)

И си права - винаги може да се измисли нещо!:)))

Поздрави и усмивки за теб!
цитирай
31. essy - Подай лапа, Влади ;)))
11.03.2011 11:28
Отново, и отново мъдрост и силно послание. Няма как да се разделят четиристишията, защото са взаимно свързани...

Поздрави, Влади!
цитирай
32. vladun - Давам ти лапа с радост, Еси:)))
11.03.2011 11:41
essy написа:
Отново, и отново мъдрост и силно послание. Няма как да се разделят четиристишията, защото са взаимно свързани...

Поздрави, Влади!

Благодаря ти, че погледна четиристишията в тяхната цялост - макар и ненабиваща се на очи, спойката между тях е устойчива и здрава!
Поздрави, Еси - от сърце!
цитирай
33. анонимен - Мари
11.03.2011 12:59
Трудно се запълват тунелите на къртицата. Но подадената лапа притъпява болката.
цитирай
34. vladun - Здравей, Мари!:)
11.03.2011 13:54
анонимен написа:
Трудно се запълват тунелите на къртицата. Но подадената лапа притъпява болката.

Едва ли има на света по-съвършен от подземния лабиринт на къртицата, където нейната власт е безгранична...:)
Но на светло това животинче е безпомощно и беззащитно...

Благодаря, че си тук, Мари!:)
цитирай
35. wonder - От вчера ги гледам... твоите четиристишия, напомнящи коани. :)))
11.03.2011 14:37
Това е най-близо до мен:
"Твърдят, че времето било пари:
лъжа прочута –
с пари не можеш да платиш дори
една минута."

Карпе дием!
http://www.youtube.com/watch?v=OvsHt0cmQeo
цитирай
36. sande - Поздрави, vladun- е, приятно ми беше да прочета и трите четиристишия ...
11.03.2011 14:56
Аз не бих дал преимущество нито на едно от трите, защото зная, че духовните рожби са като децата.
Всички са ти мили и скъпи еднакво. Даже на пръв поглед по-невзрачното и по-скромното, може да ти е слабостта.
Аз се въздържам от класации. Всяко си има свое място.
цитирай
37. ckarlet - Поздрави и от мен, Vladun! Хубаво ...
11.03.2011 16:05
Поздрави и от мен, Vladun!
Хубаво написано, но и аз си харесах последното четиристишие.
Прекрасни почивни дни!
цитирай
38. vladun - Правилно:)
11.03.2011 18:50
kalinchiza написа:
като, продължение на Не точно рубаите е...

Благодаря ти!
цитирай
39. vladun - Дано!
11.03.2011 18:52
vichra написа:
Библейска мъдрост! Дано повече хора се докоснат до нея!

Със всичките последствия от това...
Благодаря, Еме:)
цитирай
40. vladun - Коани, маскирани като владуни;)))
11.03.2011 18:58
wonder написа:
Това е най-близо до мен:
"Твърдят, че времето било пари:
лъжа прочута –
с пари не можеш да платиш дори
една минута."

Карпе дием!
http://www.youtube.com/watch?v=OvsHt0cmQeo

Истински комплимент, а и нали сме от изтока - близко е като светоусещане...
Стихът ти, видеото и китарата взети заедно ме оставиха без дъх, почти буквално...
И понеже говориш за Обществото на мъртвите поети, изразявам своята благодарност за коментара със следното:


O Captain my Captain!
цитирай
41. vladun - Санде, няма класации...
11.03.2011 19:08
sande написа:
Аз не бих дал преимущество нито на едно от трите, защото зная, че духовните рожби са като децата.
Всички са ти мили и скъпи еднакво. Даже на пръв поглед по-невзрачното и по-скромното, може да ти е слабостта.
Аз се въздържам от класации. Всяко си има свое място.

Благодаря за това усещане, но дори и да беше проявил пристастие към някое, бих ти казал, че приемам коментара ти с благодарност и те поздравявам сърдечно!
цитирай
42. vladun - Благодаря, Скарлет!:)
11.03.2011 19:17
ckarlet написа:
Поздрави и от мен, Vladun!
Хубаво написано, но и аз си харесах последното четиристишие.
Прекрасни почивни дни!

Уважавам избора ти, нека то е моят поздрав за теб:)
цитирай
43. galenav - Благодаря!
11.03.2011 20:32
Къртица е обидата. Околовръст
тя рови сляпо...
Не вдигай ти десницата за мъст -
подай и лапа.
!!!
цитирай
44. delfins - Хубаво и мъдро!
11.03.2011 20:48
Избирам третото!
Поздрави, Влади! :)
цитирай
45. vladun - Аз ти благодаря, Гале!!!
11.03.2011 20:52
galenav написа:
Къртица е обидата. Околовръст
тя рови сляпо...
Не вдигай ти десницата за мъст -
подай и лапа.
!!!

http://www.youtube.com/watch?v=sZ97BTBGCMI&feature=related
цитирай
46. vladun - Благодаря, Сашо!
11.03.2011 21:49
delfins написа:
Избирам третото!
Поздрави, Влади! :)

Хубави думи, зарадва ме.
А твърдението, че времето е пари ми бе отдавна на прицел!
Поздрави от мен!:)))
цитирай
47. reg - ъъ. . . извън дидактиката имам некои ...
12.03.2011 13:33
ъъ...извън дидактиката имам некои възражения...
обидата обикновено ме кара да бягам от нея...
потиснатия дух носи и нови дрехи...
но с последното - съвършено съгласна!!
здравей, владун!
цитирай
48. vladun - Приети, Рег - и възраженията и съ...
12.03.2011 13:38
Приети, Рег - и възраженията и съглашението:)
И се радвам, че се срещнахме пак из всички тия блогове и сайтове...
Слънчев поздрав!
цитирай
49. анонимен - Философия на благороден човек!...
12.03.2011 18:06
Философия на благороден човек!Поздравления!
love:)
цитирай
50. vladun - Eдин от най-хубавите отзиви, които ...
12.03.2011 18:31
Eдин от най-хубавите отзиви, които съм получавал!
Сърдечно благодаря!
Hug:)
цитирай
51. cvetnica - Отново поздравления!
17.03.2011 16:15
Ако има класация, бих избрала свободата! На духа, на волята, мислите и чувствата! Защото е най-прекрасното възвишено благо и изкуство!

И ще поспоря с теб, поете!
Можеш да си купиш време от Всевишния, разменна монета - доброто дело!
Благодаря!
цитирай
52. vladun - Благодаря за поздравите!:)
17.03.2011 19:23
cvetnica написа:
Ако има класация, бих избрала свободата! На духа, на волята, мислите и чувствата! Защото е най-прекрасното възвишено благо и изкуство!

И ще поспоря с теб, поете!
Можеш да си купиш време от Всевишния, разменна монета - доброто дело!
Благодаря!

Aко бях буквалист, щях да кажа: да, с добро дело - може, но с пари - не...
Но понеже не съм, ще приема аргумента ти...
Много приятно е за всеки автор да бъде четен по този начин!
Поздрави от сърце!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vladun
Категория: Поезия
Прочетен: 991921
Постинги: 190
Коментари: 3243
Гласове: 4932
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930