Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2012 21:47 - Небесен джаз
Автор: vladun Категория: Поезия   
Прочетен: 6002 Коментари: 16 Гласове:
17

Последна промяна: 14.04.2012 23:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Усещам как кръвта ми все по-лениво шава.
Тъгата със рогата – ту бодва, ту прегръща.
Досущ ръждиви панти - проскърцват моите стави,
скован от студ, дъхът ми е ноемврийски гущер.
Аз бързам – като влака с разхлабени спирачки,
без да броя отново пропуснатите гари –
дано ми стигнат сили за сетни земни крачки,
преди да тръгна бавно към небесата стари.
Преди да стигна горе - при Добри, Гошо, Митко,
преди да се отвори вратата с надпис Кръчма,
преди да се прегърнем и пийнем по напитка,
и да реват тромпетът с гласището на Съчмо.



Тагове:   джаз,   тромпет,   съчмо,


Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. aqualia - О, Влад!
14.04.2012 22:14
За къде бързаш приятелю? Там винаги ще ни чакат!
Ей сега ще ни сгрее слънчицето...
А стихотворението е много, много хубаво!
Поздрави!
http://www.youtube.com/watch?v=SVKKRzemX_w
цитирай
2. vladun - Нещо времето много забърза, Лили:)
14.04.2012 22:25
aqualia написа:
За къде бързаш приятелю? Там винаги ще ни чакат!
Ей сега ще ни сгрее слънчицето...
А стихотворението е много, много хубаво!
Поздрави!
http://www.youtube.com/watch?v=SVKKRzemX_w

А стихът бе натоварен със силна емоция и сега, след като го написах, напрежението се укроти...Благодаря за прочита и добрата дума, ценна ми е!
цитирай
3. kalinchiza - ах, този дъжд! какви мисли навява. . ...
14.04.2012 22:50
ах, този дъжд! какви мисли навява...............................Досущ ръждиви панти - проскърцват моите стави!
цитирай
4. vladun - Да беше само дъждът...
14.04.2012 22:53
kalinchiza написа:
ах, този дъжд! какви мисли навява...............................Досущ ръждиви панти - проскърцват моите стави!

Благодаря за прочита!
цитирай
5. ufff - И твоето гласище си го бива
15.04.2012 09:38
Страхотна е компанията на "старите муцуни" там, горе, но да не бързаме;)
Христос Воскресе!
цитирай
6. vladun - Воистину Воскресе!
15.04.2012 10:32
ufff написа:
Страхотна е компанията на "старите муцуни" там, горе, но да не бързаме;)
Христос Воскресе!

Мерси за гласището:)
А компанията и тук си я бива, затова - не бързаме за никъде...
Заповядай, наслади се и ти:)
http://www.youtube.com/watch?v=wFzxo-XI8As
цитирай
7. mariniki - О, Влади...
15.04.2012 20:34
така ме натъжи...
някога...но не сега... великолепен стих,
макар и тъжен...мир, любов и благоденствие за теб...
пожелавам от сърце..
цитирай
8. vladun - Не сега, Маги, някога, когато часът удари!
15.04.2012 20:59
mariniki написа:
така ме натъжи...
някога...но не сега... великолепен стих,
макар и тъжен...мир, любов и благоденствие за теб...
пожелавам от сърце..

Благодаря, че сподели този спомен, макар и натъжаващ..
Здраве, мир и любов за теб и близките ти!
цитирай
9. 4aiotgluhar4e - Пепел ти на клавиатурата, човеч...
16.04.2012 23:56
Пепел ти на клавиатурата, човече!!! За къде си се залетял? Приемам такива излияния само на майтап.
Но пък е красиво! Все пак обещай, че синкопите ще са само в стиховете, а не на сърцето.
http://youtu.be/imhbwPXccm8
цитирай
10. martiniki - много ми хареса
17.04.2012 09:21
усмихна ме този ноемврийски гущер (а и добрия тромпет слушам с радост)

Сега е момента да препечатам едно стихче на Малина Томова, с което да те репликирам (и то така ми хареса като го прочетох)

Жизнен опит

Две възрасти опитала съм вече,
бих казала:горчиво битие.
Каквато да е старостта на вкус,
дано не ме отмине тая чаша...(!!!)
и, господи, дано не се уплаша,
когато ми я поднесе за първи път
змийчето,
съдържателят на нощната аптека.



Ще чуем и божи тромпети, Влад, и дано ни е пълна чашата дотогава!
цитирай
11. vladun - Много хора отминаха напоследък, та затова този стих се спусна отнякъде...
17.04.2012 17:40
4aiotgluhar4e написа:
Пепел ти на клавиатурата, човече!!! За къде си се залетял? Приемам такива излияния само на майтап.
Но пък е красиво! Все пак обещай, че синкопите ще са само в стиховете, а не на сърцето.
http://youtu.be/imhbwPXccm8

А за майтап ще ти цитирам стихче от юношеската повест "Една много страшна история" на Анатолий Алексин, има един герой, поет, прякорът му е Покойника, тъй като във всеки от стиховете си лирическият му умира, но от любов;)
Та ето...
Ах, сърцето за смърт е готово,
то ще пръсне в гръдта като взрив
за едно твое ласкаво слово,
за един поглед твой мълчалив.

Чайче, благодаря от сърце (без синкопи)!
цитирай
12. vladun - Хубаво е, че си го прочела и от светлата му страна, Марта!:)
17.04.2012 17:46
martiniki написа:
усмихна ме този ноемврийски гущер (а и добрият тромпет слушам с радост)

Сега е момента да препечатам едно стихче на Малина Томова, с което да те репликирам (и то така ми хареса като го прочетох)

Жизнен опит

Две възрасти опитала съм вече,
бих казала:горчиво битие.
Каквато да е старостта на вкус,
дано не ме отмине тая чаша...(!!!)
и, господи, дано не се уплаша,
когато ми я поднесе за първи път
змийчето,
съдържателят на нощната аптека.



Ще чуем и божи тромпети, Влад, и дано ни е пълна чашата дотогава!


Стихът е невероятен, благодаря ти!

И за да не съм докрай сериозен - ето и тук едно едно от Алексин:)

Да умра, да умра, да умра!
Прах желая да стана аз в гроба -
да не гледам как почваш игра
с весел юноша пред гардероба!

Наздраве, с пълна догоре чаша!
цитирай
13. martiniki - :))
18.04.2012 13:41
аха, да, сещам се - миналата година си я купих от антикварна книжарница;)
цитирай
14. vladun - Черпя още едно, тогава:)))
18.04.2012 19:56
martiniki написа:
аха, да, сещам се - миналата година си я купих от антикварна книжарница;)

Мъка дълбока, голямо нещастие,
внезапно ще свърша живота си аз -
любимата моя в едно междучасие
погледна съперник от горния клас.

Иронията тук адски ми допада, долу сериозността!:)
цитирай
15. martiniki - исках да го видя на руски...
18.04.2012 20:54
Жить не стоит,
В том нету сомнений!
Сердце в муке сгорело дотла,
Когда ты на большой перемене
К старшекласснику вдруг подошла.

( а пък другото стихче, което завършва "с юноша пред гардероба" и ме развесели, защото ме препрати към Достоевки с неговия мъж под леглото, всъщност в оригинала е "Как с другим ты идешь в раздевалку"
раздевалка - или е съблекалня или там където се оставят палтата на обществени места ( сиреч пак гардероб/иерна)

Умереть, умереть, умереть!
Мне во прах превратиться не жалко,
Чтоб уже никогда не смотреть,
Как с другим ты идешь в раздевалку…

А ето и едно от мен:


В этот день, поздравив папу с мамой,
Обстановку трезво оцени:
Страшная была бы в жизни драма,
Если бы не встретились они!
Если бы твой папа не женился,
Никогда б ты, Алик, не родился!
цитирай
16. vladun - Мартичке, ако знаеш само колко съм ти благодарен за оригиналните текстове:))))
18.04.2012 22:33
martiniki написа:
Жить не стоит,
В том нету сомнений!
Сердце в муке сгорело дотла,
Когда ты на большой перемене
К старшекласснику вдруг подошла.

( а пък другото стихче, което завършва "с юноша пред гардероба" и ме развесели, защото ме препрати към Достоевки с неговия мъж под леглото, всъщност в оригинала е "Как с другим ты идешь в раздевалку"
раздевалка - или е съблекалня или там където се оставят палтата на обществени места ( сиреч пак гардероб/иерна)

Умереть, умереть, умереть!
Мне во прах превратиться не жалко,
Чтоб уже никогда не смотреть,
Как с другим ты идешь в раздевалку…

А ето и едно от мен:


В этот день, поздравив папу с мамой,
Обстановку трезво оцени:
Страшная была бы в жизни драма,
Если бы не встретились они!
Если бы твой папа не женился,
Никогда б ты, Алик, не родился!

Направо си ги грабвам за архива!
А новото стихче, което цитираш е от другия поет в класа, когото наричат Принц Датски не защото е датчанин, а защото отбелязва със стихове значими дати и събития, като това тук. Преведен на български финалът звучеше така:

Татко да не бе се задомил,
ти не би се никога родил!

Но в оригинал звучат наистина страхотно!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vladun
Категория: Поезия
Прочетен: 990219
Постинги: 190
Коментари: 3243
Гласове: 4932
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930