Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2014 15:22 - ЗАГАДКА- ТЕСТ ЗА ЧЕТЯЩИТЕ....
Автор: ivoki Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5003 Коментари: 16 Гласове:
18

Последна промяна: 28.10.2014 15:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Ти музика си. Но защо тогава

посрещаш с болка всеки пеещ звук?

Защо обичаш мъката с такава

любов и радост като никой друг?

И от какво е тази скръб? Не е ли

от туй, че ти долавяш всеки път

как стройно съгласуваните трели

със укор към самотността звучат?

Виж струните как в хор една след друга

запяват дружно в съгласуван тон.

И сякаш пеят син, баща, съпруга,

щастливо съчетани в унисон.

И те ти казват в общ, единствен звук,

че с теб не пее тука никой друг.

image

                                          Познахте ли автора??

Кого обичаш? Никого. Небрежно

на смърт осъждаш своите черти.

Мнозина те обичат безнадеждно —

към никого не се привърза ти.

Свой собствен враг, без капка милост свойто

унаследено жилище рушиш.

Подриваш тайно тоя покрив, който

би трябвало с любов да обновиш.

O, промени се! Ще простя по-лесно.

Живей в сърцето с обич, не с вражди.

Стани това, което си телесно,

към себе си жесток недей бъди.

И тази твоя хубост някой ден

спаси в сина си, от любов към мен.

image

                  Сетихте ли се за автора?Знам, че отговора е НЕ.
                      Ще ви го кажа , но  в някой следващ постинг...






Гласувай:
19



1. ivoki - Благодаря ти minevv
28.10.2014 15:51
За отрицателния вот.........
цитирай
2. mileidi - Благодаря, Иво много силен пост...
28.10.2014 16:01
Благодаря , Иво много силен постинг! Поздрави за автора на стихчетата !
цитирай
3. valeska - ...
28.10.2014 16:20
Сърце и поглед в мен са в мир сега
и даже се взаимно утешават,
когато той е пълен със тъга,
а то от много скръб се задушава.
Очите ми със сляпото сърце
Споделят свойте приказни видения.
Сърцето ми за твоето лице
заплаща с част от своите копнения.
Тъй в мойте мисли или наяве
и липсвайки, си вечно с мене ти.
Не ще убегнеш моите мечти:
със тях съм вечно аз, и с тебе - те.
И ако спя, пак твоето лице
събужда в мене спящото сърце.
цитирай
4. zlatkostanoev - Най-великия!
28.10.2014 19:06
трудно може да се сбърка изящния стил
на тези четиринайсетстишия.
Отдавнашен е спорът чии преводи са по-добри, тези на Свинтила
или на В. Петров.
Ето и в превод на Кирил Кадийски, от същия автор:

Прахоснико, защо пилееш чар
и жар... Природата – тъй както знаем –
не ни поднася нищо ценно в дар,
макар и щедра – дава го назаем.
Защо държиш като скъперник стар
богатство, дето само днес е твое,
заключил си го с тежък катинар,
а всички вече знаем за кого е.
Със себе си самия сключваш сделки,
красавецо, и губиш всеки път;
кажи какво ще завещаеш – белки
тъй сметките ти тук се уредят.
Отидеш ли си утре – непременно
ще бъде пито, но дали платено?
цитирай
5. erato7 - Авторът си ти, Иво! Познах ли?
28.10.2014 19:20
Авторът си ти, Иво! Познах ли?
цитирай
6. ivoki - Браво zlatkostanoev !!!!
28.10.2014 19:58
И за мен е много велик.
цитирай
7. ivoki - НЕЕЕЕЕЕ.....
28.10.2014 20:00
erato7 написа:
Авторът си ти, Иво! Познах ли?


Никога не бих могъл да достигна нивото на този гении.....

Поласка ме !
цитирай
8. vilish - ***
28.10.2014 21:05
Но как да те възпея аз не знам.
Нали си всичко най-достойно в мен.
Не зная аз кого възпявам сам
във тоя стих, на тебе посветен.
Да бъдем две различни същества,
с отделна обич, чувства и мечти.
Така ще имаш в моя стих това,
което заслужаваш само ти.
Раздялата е тежък гнет за нас.
Но често в часове на самота
прекарваме и някой хубав час
във мисли и мечти за любовта.
И тя дели сърцето ни на две,
за да блестиш във тези стихове.
цитирай
9. ivoki - НЕ ПУБЛИКУВАМ НЯКОИ КОМЕНТАРИ ЗА ДА ...
29.10.2014 00:32
НЕ ПУБЛИКУВАМ НЯКОИ КОМЕНТАРИ ЗА ДА ОСТАВЯ БЛОГЪРИТЕ ДА МИСЛЯТ А НЕ НА ГОТОВО ДА ПОЛУЧАВАТ ОТГОВОРИ.
zlatkostanoev, vilish , valeska, МЕ РАЗБРАХА, И КОРЕКТНО И МНОГО ИНТЕЛИГЕНТНО ПОКАЗАХА ЧЕ ЗНАЯТ АВТОРА, НО ИМА ДРУГИ, КОИТО ИСКАТ ДА ПАРАДИРАТ
С ПОЗНАНИЯ....МАЛКО КАТО СЛОН В МАГАЗИН ЗА КРИСТАЛИ........
цитирай
10. ivoki - СТИХОПЛЕТСТВОТО, ЛОВКОТО БОРА...
29.10.2014 00:50
СТИХОПЛЕТСТВОТО, ЛОВКОТО БОРАВЕНЕ С РИМИТЕ /ЧЕСТО ДОСТА БЕЗСМИСЛЕНО/ НЕ НИ ПРАВЯТ ЧОВЕЦИ С ДУШЕВНОСТ , ЕМОЦИОНАЛНОСТ, ЧОВЕШКА СЪПРИЧАСТНОСТ, СМИРЕНИЕ И ТЪРПИМОСТ, ЕСТЕТИКА. КОГАТО ПАРАДИРАМЕ Е ДОБРЕ ДА СЕ СЪИЗМЕРВАМЕ С ОНЕЗИ КОЛОСИ НА ЛИРИКАТА, КОИТО СА ПИСАЛИ СМИСЛЕНИ СТИХОВЕ И ТЯХНАТА ЛИРИКА Е НЕПРЕХОДНА ВЪВ ВРЕМЕТО. ОСТАНАЛОТО Е СУЕТА НА СУЕТИТЕ....... УТРЕ НИКОЙ НЯМА ДА СИ СПОМНЯ ЗА НАС......
цитирай
11. distrelets - С БЛАГОДАРНОСТ!
29.10.2014 09:31
Когато гледам всяка твар зелена
как вехне, не оставяйки следи,
и как и ние — сенки върху сцена —
по заповед на тайнствени звезди —
като растения за кратка слава
към слънцето ствол пускаме висок,
и как след време помен не остава
от буйствата на младия ни сок,
пред толкова нетрайност младостта ти
аз повече от всякога ценя,
предчувствайки как Времето ще прати
във черна нощ на чара ти деня.
И в битка с ненаситната му жажда
стихът ми нова младост ти присажда.

цитирай
12. yotovava - Шекспир
29.10.2014 14:24
Шекспир
цитирай
13. viva1122 - ivoki
29.10.2014 14:42
Браво на четящите - но нека не е само този автор и това!

- а който не го знае или чел като мен ще подскаже гугъл :) - извинете ме!
цитирай
14. viva1122 - и още...
29.10.2014 15:02
- преди мен коментиращите достатъчно подсказаха и човек без да го е чел веднага може да се сети :))) - така че ...могат и без мен да се сетят ако човек има обща култура :)))
цитирай
15. ivoki - ДА !! СОНЕТИТЕ НА ШЕКСПИР ! РАДВАМ ...
29.10.2014 15:18
ДА !! СОНЕТИТЕ НА ШЕКСПИР !
РАДВАМ СЕ И БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ, КОИТО
ЗАИНТРИГУВАХ !
цитирай
16. metlichina - прекрасно...
02.11.2014 14:32
удоволствие за душата и поезията и музиката...
благодаря..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoki
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3798057
Постинги: 2782
Коментари: 3628
Гласове: 10171
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031